Supercell, mobil oyun dünyasında Clash of Clans, Brawl Stars ve Clash Royale gibi büyük başarılar elde eden Finli oyun şirketi, önemli bir dönüşüm sürecine girdi. Şirketin CEO'su Ilkka Paananen, Harvard Business School'dan Jeffrey Rayport ile Slush 2024 konferansında yaptığı röportajda, Supercell’in artık iki farklı yapı olarak işlediğini açıkladı. Paananen’e göre, şirket "eski Supercell" olarak yeni oyunlar geliştiren küçük ekipler ile "yeni Supercell" olarak ise mevcut oyunları büyük ölçeklerde yöneten takımlar arasında bir ayrım yapmaya başladı.
Supercell’in Değişim İhtiyacı
Paananen, 2023 yazında Supercell’in pazar payında ciddi bir azalma yaşadığını fark etti. Şirketin, son birkaç yıldır büyümediğini ve pazarın gerisinde kaldığını kabul etti. “Pazar büyürken biz büyümedik, bu yüzden pazar payımız kaybolmaya başladı” diyen Paananen, bu gidişatın devam etmesi halinde Supercell’in önemini yitirebileceğini belirtti. Şirketin eski stratejileriyle yol alması, artık yeterli olmamaya başlamıştı. Bu durumu fark eden Paananen, 2023 yılının Eylül ayında şirketin yapısal bir değişikliğe gitmesi gerektiğini duyurdu.
Eski ve Yeni Supercell: İki Farklı Kültür
Supercell’in yeni stratejisi, oyun geliştirme sürecini iki ana kategoride ele almayı hedefliyor: "Eski Supercell" ve "Yeni Supercell". Paananen, yeni oyun geliştirme sürecinin daha önceki Supercell kültürüyle, yani küçük, bağımsız ve yaratıcı ekiplerle yürütülmesi gerektiğini savundu. Bu ekiplerin, girişimci bir ruhla ve esnek bir yapıyla yeni projeler üzerine yoğunlaşması amaçlanıyor.
Buna karşılık, “Yeni Supercell” daha çok mevcut oyunları yönetmeye ve ölçeklendirmeye odaklanacak. Paananen, bu takımların artık birer "scale-up" (büyüyen şirket) gibi çalıştığını söyledi. "Bu oyunlar, pazar uyumunu bulmuş ürünler olduğu için, artık onları büyük takımlarla yönetmemiz gerekiyordu" diye ekledi.
Küçük Takımlardan Büyüyen Ekipler: Yeni Strateji ve Zorluklar
Supercell’in önceki stratejisinde küçük, rahat ekiplerin ön planda olduğunu belirten Paananen, bu yaklaşımın oyuncu deneyimini yeterince iyileştirmediğini fark ettiklerini ifade etti. “Küçük, konforlu takımların kendi çıkarlarımızı ön planda tuttuğumuzu kabul etmeliyim. Ancak, daha büyük ekiplerle oyuncularımıza daha fazla katkı sağlayabileceğimizi biliyorduk” dedi.
Bu farkındalıkla birlikte, Supercell mevcut oyunları geliştiren takımları, bağımsız iş birimleri gibi düşünmeye başladı ve büyümeleri için gereken yapıyı kurmaya başladı. Bu dönüşümle birlikte şirketin daha fazla yapılandırma, süreç ve hatta orta kademe yöneticiler eklemesi gerekti. Paananen, Supercell’in bu değişimle birlikte rahatlık alanından çıkıp, oyuncuların ihtiyaçlarını daha ön planda tutmaya başladığını belirtti.
Sonuç olarak, Supercell’in bu yeni stratejisi, büyük takımlarla daha ölçeklenebilir bir şekilde oyunları yönetecek ve aynı zamanda küçük ekiplerin yeni oyunlar geliştirme sürecinde yenilikçi bir kültür devam ettirilecektir. Bu değişikliklerin şirketin uzun vadeli başarısı için kritik olduğunu belirten Paananen, "Oyuncuları ön planda tutmalıyız, ve bu da bazen konforlu alanımızdan çıkmayı gerektiriyor" dedi.